Pristupačnost / a / A

T.: 052/662-726 // F: 052/662-676 //
E: info@buzet.hr // Facebook // Youtube

Novosti

Dan europskog broja 112

11.02.2022.

11. veljače obilježava se Dan europskog broja 112. U državama Europske unije broj 112 koristi se temeljem Odluke Vijeća Europskih zajednica o osnivanju jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 (Odluka Vijeća 91/396/EEC) od 29. srpnja 1991. Predstavníci Europske komisije , Europskog parlamenta i Vijeća Europe su 11. veljače 2009. godine potpisali tripartitnu deklaraciju kojom je ustanovljena 11. veljače kao Dan europskog broja 112. Deklaracija se pozivaju zemlje članice Unije da medijski promiču ovaj jedinstveni broj i sve aktivnosti kojima se obilježava ovaj dan, kako bi što više gradana Unije bilo upoznato s postojanjem i uporabom broja 112.

Svrha uvođenja jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 pruža jednostavan, jednak, siguran i učinkovit pristup hitnim službama svim građanima Unije, osobito onima koji putuju između država unutar Unije. Zbog toga je jako važno podizati svjesnost građana o broju 112, dok nadležna tijela Unije i država članica razvijaju broj 112 prema visokim standardima za pristupačnost i funkcionalnost.

Broj 112, trenutno je jedini hitan broj u devet drźava Unije: Danskoj, Estoniji, Finskoj, Litvi, Malti, Nizozemskoj, Portugalu, Rumunjskoj i Švedskoj. No, broj 112 ne koriste samo zemlje Unije, već je uveden u još 11 država na području Europe iu svijetu, kao jedini hitan broj ili uz druge nacionalne hitne brojeve.

U Republici Hrvatskoj jedinstveni europski broj za hitne službe 112 uveden je 11. veljače 2005. godine. Pozivi upućeni na jedinstveni europski broj za hitne službe 112 primaju se u županijskim centrima 112, neprekidno 24/7/365, za sve vrste hitnih situacija. Danas možemo slobodno kazati da je broj 112 u Republici Hrvatskoj ispunio svoju osnovnu namjenu i prepoznat je kao broj na kojem se njezini gradovi i turisti mogu osloniti u svakoj hitnoj situaciji.

Korištenje i nadogradnja broja 112 u Republici Hrvatskoj slijedi obveze zadane pred brojem 112 europskim i nacionalnim propisima te je u cjelini usmjerena na implementaciju suvremenih rješenja u elektroničkim komunikacijama i informacijskim sustavima kao i jačanju koordinacije ostalih hitnih brojeva policije, vatrogastva i hitne medicinske pomoći. Sada na broju 112 imamo implementirane funkcionalnosti kao što su lociranje pozivatelja, SMS na 112 i „e-poziv“ (eCalĄ. Slijedi uvođenje dodatnih funkcionalnosti, među kojima su osobito značajne one koje bi osobama s invaliditetom pružile jednaku mogućnost pristupa broju 112 kao i drugim korisnicima.

Organizacijski i funkcionalni ustroj broja 112 u sklopu Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova ove kvalitetne afirmacije žurnog broja u pogledu brze i učinkovite koordinacije i razmjene ìnformacija s hìtnim službama. Županijski centri 112 zajedno s Operativnim centrom civilne zaštite čine jedinstveni operativno-komunikacijski sustav - Sustav 112, koji čini komunikacijsku osnovu za djelovanje sustava civilne zaštite u Republici Hrvatskoj. Sustav 112 u svakom trenutku može pružiti komunikacijsku potporu stožerima civilne zaštite te drugim sudionicima i operativnim snagama civilne zaštite u ízvanrednim situacijama i osigurati brzi protok informacija između sastavnog sustava civilne zaštite od lokalne, preko područne (regionalne) do nacionalne te međunarodne razine.

 Prednosti broja 112, kako za građane i turiste tako i za sve hitne službe:

  • Broj 112 dostupan je 24 sata dnevno, svih 365 dana u godini, pozivi su besplatni sa svih javnih telefonskih govornica, mobilnih ili fiksnih telefonskih priključaka.
  • Pozivatelj ne mora poznavati telefonske brojeve hitnih službi te njihove teritorijalne i strukovne nadležnosti, što je posebno značajno za turiste ili pozivatelje u stresnim okolnostima.
  • Pozivom na broj 112 može se dobiti pomoć bilo koje hitne službe: policija, vatrogasaca, hitne medicinske pomoći, gorske službe spašavanja, službe traganja i spašavanja na moru, inspekcijske ili komunalne službe te udruge gradana koje na temelju svoje djelatnosti i sposobnosti sudjeluju u aktivnostima sustava civilne zaštite, kao što su lovci, ronioci, pčelari i drugi.
  • Sustav 112 omogućuje lociranje pozivatelja na broj 112 te može pružiti mogućnost sporazumijevanja s pozivatelja na stranom jeziku.
  • Pozivom na broj 112 štedi se vrijeme jer pozivatelj jednim pozivom praktički paralelno alarmira nekoliko službi, odnosno operatera na broju 112 nakon dojave hitnog slučaja alarmira i komunikacijskih koordinira sve hitne i druge nadležne službe u određenoj situaciji.
  • Hitne službe u svome operativnom radu nisu ometane zlonamjernim, nenamjenskim ili višestrukim opetovanim pozivima o istom hitnom slučaju jer im operater na broju 112 takve pozive ne prespaja.

BROŠURA - 112

Grad Buzet

Prepusti se doživljajima, upoznaj njegove najskrovitije kutke, osjeti avanturu, postani dio prirode. Zaljubi se u suncem obasjane zidine. Udahni mirise njegovih šuma. Kušaj bogate okuse domaćih delicija. Prepusti se doživljajima, upoznaj njegove najskrovitije kutke, osjeti avanturu, postani dio prirode. U Buzetu pronađi sebe.

Kontaktirajte nas
  • Grad Buzet
  • II. istarske brigade 11
  • 52420 Buzet